Tools
Затвори
Затвори

Централа

Адрес

София 1407, бул. Никола Вапцаров 55, Експо 2000, район Лозенец

SWIFT/BIC

RZBBBGSF


Контактен център

Телефони

0700 10 000 (Vivacom)

17 21 (A1 и Yettel)

За връзка от чужбина: (+359 2) 962 41 02

Е-мейл

call.center@kbcbank.bg

Форма за контакт

Попълнете електронната форма

Работно време

Делничен ден: 08:00 ч. до 20:00 ч.

Събота: 09:00 ч. до 15:00 ч.

Разговорите на 0700 10 000 се заплащат в зависимост от тарифния ви план за разговори към номера 0 700. Разговорите към 1721 се таксуват като A1-A1 или Yettel-Yettel според собствения тарифен план на абонатите.


Съдействие за карти и ПОС терминали

Денонощен център за съдействие при проблеми с банкови карти и ПОС терминали

Телефони

(+359 2) 962 41 02

Форма за контакт

Попълнете електронната форма


Важна информация

Основни съвети как да банкираш дигитално - сигурно и без притеснения.

Сигурност

Научи повече


Събиране на вземания

За съдействие при просрочени задължения

Телефон

(+359 2) 809 23 33

 

Viber Чрез Viber

Е-мейл

collection@kbcbank.bg

Форма за контакт

Попълнете електронната форма

Работно време

Понеделник - Петък: 08:30 ч. до 17:00 ч.


Мобилни банкови консултанти

Професионална лична консултация без да е необходимо посещение на банков офис.

Заяви среща


Малки предприятия

Форма за контакт

Попълнете електронната форма


Бизнес центрове за малки предприятия

Създадохме 25 специализирани Бизнес центъра, за да бъдем по-близо до вас във всеки един момент и да подкрепим успешното реализиране на вашите проекти.

Офиси и банкомати


Корпоративно банкиране

Форма за контакт

Попълнете електронната форма


Обратна връзка

Изпрати твоето мнение


Човешки ресурси

Форма за контакт

Попълнете електронната форма


Връзки с обществеността

Е-мейлpress.pr@kbcbank.bg

Форма за контакт

Попълнете електронната форма

Още контакти

Затвори
 
 
 
 
 

Тарифи

Тарифа за таксите и комисионите за физически лица


Общи условия и формуляри

Общи условия, формуляри и рамкови договори за физически лица.

Всички документи


Уведомления

Предстоящи промени в продукти, услуги, лихвен бюлетин, такси и комисиони, работното време на офисите, други.

Всички уведомления

Затвори
Затвори

Запазени страници

Страници се добавят тук чрез бутона “Save” в горната част на страницата.

    Последно посещавани

    История на последно преглежданите страници

    Често задавани въпроси за KBC Online Bulgaria

    Регистрация и достъп

    Какви нива на достъп мога да задам?

    Можете да зададете активни или пасивни права. Ако желаете да имате достъп до всички функционалности на KBC Mobile Bulgaria и KBC Online Bulgaria, изберете активни права. Ако не желаете през онлайн банкирането да могат да се извършват банкови операции с вашите продукти, изберете пасивни права.

    Каква е разликата между активно и пасивно банкиране?

    С пасивните права вие получавате достъп до информация за използваните от вас продукти, но не можете да извършвате банкови операции с тях. С пасивни права вие:

    • Получавате актуална информация за вашите сметки – наличност по разплащателни и картови сметки, извлечения, информация за получени и наредени от вас преводи
    • Проследявате вашите кредити – информация за дата на отпускане, вноски по кредити, остатък по главница
    • Получавате информация за наличността по вашите депозити
    • Получавате новини за промоции и нови продукти

    С активни права освен достъп до актуална информация получавате възможността да:

    • Извършвате преводи в национална и чуждестранна валута в страната и чужбина, обмяна на валута
    • Подавате електронни заявки за банкови продукти и услуги
    • Управлявате вашите депозити – откриване и прекратяване на срочни депозити
    • Подавате електронни поръчки за договорни фондове – KBC Управление на инвестиции

    Как да се регистрирам за услугите KBC Mobile Bulgaria и KBC Online Bulgaria?

    Можете да се регистрирате за KBC Mobile Bulgaria и KBC Online Bulgaria през самото приложение (KBC Mobile Bulgaria) или интернет банкирането (online.kbcbank.bg). По този начин ще имате достъп до информация за вашите банкови продукти, ще можете да правите преводи между собсвени сметки и да плащате битови сметки.

    Ако желаете да извършвате и преводи към трети страни, е необходимо да посетите удобен за вас офис на банката.

    Как да достъпя услугите KBC Mobile Bulgaria и KBC Online Bulgaria?

    Необходимо е да въведете потребителско име и паролата, предоставени ви от Банката в запечатан ПИН плик (при първоначалното влизане, системата ще изиска от вас задължително да смените паролата си) или тези, зададени от вас при регистрацията.

    Препоръчваме ви периодично да променяте паролата си, от съображения за сигурност, като в интернет банкирането от горния десен ъгъл кликнете върху вашето име и изберете смяна на парола.

    Можете да променяте и потребителското си име, като в интернет банкирането от горния десен ъгъл кликнете върху вашето име и изберете смяна на потребителско име.

    Какъв браузер да ползвам за работа с KBC Online Bulgaria?

    Както за пасивно (информация за баланси и движения по сметки, депозити, кредити, банкови карти), така и за активно банкиране (подписване на платежни нареждания) може да използвате всички видове браузери като Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari и други.

    Какво да направя, ако съм забравил потребителското име и/или паролата?

    Уверете се, че при въвеждането на потребителско име/парола спазвате изискванията за малки/главни букви на латиница и цифри. Системата позволява неограничен брой опити на въвеждане, но след третия грешен опит, ще изисква от вас да въведете и допълнително код за контрол, който ще се визуализира на екрана.

    Ако сте сигурни, че въвеждате потребителското си име правилно, можете да използвате функционалността "Забравена парола" в мобилното приложение KBC Mobile Bulgaria или в KBC Online Bulgaria. При успешна смяна на паролата тя ще се промени при вход и в двата дигитални канала.

    След задаване на нова парола ще можете да нареждате преводи единствено между собствени сметки и/или да заплащате битови сметки, защото правата Ви от активни стават пасивни.

    Ако желаете да възстановите забравената си парола, но да запазите/възстановите активните си права, е необходимо да посетите наш офис.

    Как мога да извършвам активни операции /преводи/?

    За да извършвате преводи, е необходимо при регистрацията за интернет и мобилно банкиране да сте посочили, че желаете да имате права за активни операции. При извършване на активни операции, нарежданията се подписват (потвърждават) чрез софтуерен токен или SMS код.

    Преводи между собствени сметки на физически лица, независимо от размера на сумата, се извършват без авторизация чрез SMS код или софтуерен токен.

    Функционалности

    Как мога да видя извлеченията по сметките си?

    Извлеченията по карти и сметки могат да бъдат достъпени през интернет банкирането KBC Online Bulgaria.

    Чрез меню Сметки > Извлечения имате достъп до вашите извлечения по разплащателни сметки/ разплащателни сметки с дебитни карти в Печатен (PDF) формат и формат за електронна обработка (MT940).

    Чрез менюто Карти > Извлечения имате достъп до извлеченията по вашите кредитни карти в Печатен (PDF) формат.

    Необходимо е да зададете сметка и период на търсене, като след визуализиране на резултатите системата позволява да изтеглите и запазите извлеченията на вашия компютър.

    Как да проверя дали нарежданията ми са успешно подписани и изпратени?

    Изберете меню Преводи > Чакащи - ако виждате платежното в списъка с плащания, то не е изпратено за изпълнение към банката - чака да бъде подписано и/или изпратено от вас.

    Ако виждате платежното в меню Преводи > Архив със статус Приет за обработка (и допълнителен статус), означава, че е успешно подписано и изпратено от вас за изпълнение към банковата система.

    Какво е нужно, за да мога да плащам битови сметки онлайн?

    За да плащате битови сметки през KBC Mobile Bulgaria и KBC Online Bulgaria, е нужно да сте титуляр по сметка в KBC Банк България в лева или евро и да имате права по нея в онлайн банкирането.

    Защо не мога да видя депозити или кредити?

    Причината е, че когато сте се регистрирали в офис на банката, не сте посочили изрично във формуляра, че желаете да имате права за депозити и кредити.

    Ако желаете да се регистрирате за тях, можете да го направите във всеки офис на банката. За физически лица с активни права KBC Online Bulgaria предлага възможността регистрацията да се извърши чрез системата от меню Заявки и декларации.

    Как мога да открия или закрия депозит в KBC Online Bulgaria?

    За да извършвате активни операции по депозити, е необходимо предварително да сте заявили услугата в офис на банката. Освен това е необходимо да разполагате с допълнително средство за авторизация (токен или SMS код) и разплащателна сметка във валутата на депозита.

    Депозити се откриват от меню Депозити > Откриване на депозити в KBC Online Bulgaria. След създаване, заявката е необходимо да бъде подписана със средството за сигурност и изпратена за последваща обработка от страна на банката. В меню Депозити > Архив може да проследите дали заявката е изпратена успешно за обработка и какъв е статусът й.

    Ако желаете да прекратите депозит, влезте в меню Депозити, маркирайте конкретния депозит и избере бутон "Прекратяване". Ще се зареди форма, в която да попълните сметките, по които желаете да се прехвърлят средствата. След това подпишете със средството за сигурност и изпратите заявката към Банката.

    Необходим ли ми е Квалифициран електронен подпис, за да мога да банкирам активно?

    КЕП не е необходим, за да извършвате активни операции чрез KBC Mobile Bulgaria и KBC Online Bulgaria – нареждане на преводи, изпращане на заявки, откриване/ закриване на депозит, е необходимо да изберете между двете средства за авторизация, които Банката предлага – токен или SMS код.

    SMS потвърждение

    Какво представлява SMS кодът за потвърждаване на преводи?

    SMS кодът за потвърждаване на преводи е допълнително средство за защита на онлайн плащанията, издаден от KBC Банк и еднократен код с временна валидност, изпратен чрез SMS съобщение на мобилен телефон.

    За кого е предназначена услугата?

    SMS кодът за потвърждаване на преводи е услуга, достъпна за всички настоящи и бъдещи потребители на KBC Mobile Bulgaria и KBC Online Bulgaria, които ползват онлайн банкиране за активни транзакции и притежават валиден мобилен номер на български мобилен оператор.

    Каква е цената на услугата?

    Регистрацията за услугата и получаването на SMS съобщенията са напълно безплатни. Заедно с гарантираната сигурност на плащанията, вие спестявате и разходи за банкови операции, тъй като таксите за преводи през KBC Mobile Bulgaria и KBC Online Bulgaria са по-ниски в сравнение с плащанията извършени в банков офис.

    Как мога да се регистрирам за услугата?

    Всички клиенти на KBC Банк могат да се регистрират за тази услуга като посетят някой от офисите на KBC Банк и заявят желанието си да ползват активно онлайн банкиране чрез SMS код за потвърждаване на плащания.

    Как се извършват плащанията със SMS код за потвърждаване на преводи?

    При потвърждаване на плащане в KBC Mobile Bulgaria и KBC Online Bulgaria, на предварително посочен във формата за регистрация за услугата мобилен телефон ще получите SMS съобщение с еднократен код за потвърждение на избрания превод/група преводи. SMS съобщението съдържа и данни за плащането - сума и последните цифри на сметката на получателя. Трябва да въведете кода за потвърждение на транзакцията в системата. За допълнителна сигурност се препоръчва да сверите данните за нареденото плащане от SMS съобщението с въведените в компютъра детайли за транзакцията. С един SMS код можете да потвърждавате група плащания.

    Как мога да потвърдя платежни с SMS код?

    За да подпишете платежни нареждания, използвайки SMS код, е необходимо да изпълните следните стъпки:

    1. При избор на бутон "Изпращане" на екрана на системата се появява кратка информация за превода в табличен вид и поле за въвеждане на SMS код.
    2. Системата ще изпрати на посочения от вас мобилен телефонен номер съобщение, което съдържа код за потвърждение и детайли за превода.
    3. Сравнете детайлите с тези от системата и въведете кода за потвърждение в съответното поле на екрана, след което натиснете бутон "Потвърди".

    Предлагате ли други средства за информационна защита?

    KBC Банк продължава предлагането и на други съвременни услуги за допълнителна защита за онлайн банкиране като софтуерен токен.

    Потвърждение със софтуерен токен

    Какво представлява софтуерният токен?

    Софтуерният токен е специализирано приложение за мобилни устройства, което предоставя възможност за лесно и удобно потвърждение на банкови транзакции и заявки в интернет и мобилното банкиране. Софтуерният токен предоставя възможност за потвърждение на операции в KBC Online Bulgaria в два режима:

    • Офлайн режим - чрез сканиране на Cronto изображение и генериране на еднократен код за потвърждение, дори и без налична интернет връзка.
    • Онлайн режим - чрез Push нотификация (изисква интернет връзка).

    Потвърждението на операции в мобилното приложение KBC Mobile Bulgaria чрез софтуерен токен се осъществява единствено в онлайн режим. 

    Какво ми осигурява софтуерният токен?

    Софтуерният токен осигурява:

    • Допълнителна сигурност при извършване на банкови преводи или други транзакции в онлайн среда.
    • Удобство и лесна употреба.
    • Мобилност - от всяка точка на света и по всяко време.

    Как мога да получа софтуерен токен?

    Софтуерният токен KBC Token може да свалите от Google Play Store за Android или App Store за iOS.

    Каква е цената на софтуерният токен?

    Мобилното приложение KBC Token е напълно безплатно.

    Какво да направя при въвеждане на грешен ПИН код?

    След въвеждане на пет грешни ПИН кода софтуерният токен изтрива автоматично активацията си. За да се активира наново, е нужно да се премине през активационната процедура в интернет банкирането KBC Online Bulgaria.

    Мобилно приложение KBC Mobile Bulgaria

    Как мога да се регистрирам в мобилното приложение KBC Mobile Bulgaria?

    Необходимо е да изберете бутон Регистрация и да въведете ЕГН и мобилен номер. След това ще получите СМС с код, който е необходимо да въведете в указаното поле. На последната стъпка е необходимо да въведете избрани потребителско име и парола, които ще използвате при вход в приложението. След успешна регистрация ще може да нареждате преводи само между собствени сметки, да плащате битови сметки и управлявате картите си. За да извършвате преводи към трети страни ще е необходимо да посетите офис на банката и да посочите допълнително средство за сигурност за подписване на преводи.

    Как мога да проверя, дали имам достъп до KBC Mobile Bulgaria?

    Може да направите справка, дали имате достъп до мобилната апликация в профила си в KBC Online Bulgaria, като от горния десен ъгъл кликнете върху вашето име и изберете Мобилно банкиране. В случай че достъпът е със статус Разрешен, единствено е необходимо да инсталирате апликацията KBC Mobile Bulgaria на своето мобилно устройство и да въведете потребителско име и парола. Ако статусът на регистрацията е Забранен, можете да го разрешите от интернет банкирането.

    Необходимо ли е всеки път да въвеждам потребителско име и парола?

    Не е необходимо. Може да активирате бърз достъп до мобилното приложение от меню Моят профил – чрез ПИН код или биометрични данни. Бързият достъп до приложението не отменя или заменя потребителското име и парола. Потребителите по всяко време могат да изберат вход с потребителско име и парола. Бързият достъп до приложението може да бъде премахнат чрез преинсталиране на приложението или изтриване на данните на приложението (за Android).

    Какви са изискванията за ПИН код?

    ПИН кодът може да съдържа от 4 до 20 цифри. ПИН кодът се създава специално за достъп до мобилната апликация. Не е задължително да съвпада с ПИН кода на телефона или на SIM картата. С цел сигурност препоръчваме да се различава от вече създадените ПИН кодове, които използвате.

    Как да настроя биометрични данни за вход в KBC Mobile Bulgaria?

    Входът в мобилното приложение може да се осъществи с пръстов отпечатък (за устройствата, които поддържат тази функционалност) или лицево разпознаване (само за iOS устройства). Необходимо е предварително биометричните данни да са регистрирани през менюто за настройки в телефона. KBC Банк не събира и не обработва въведените биометрични данни на устройството.

    Как мога да открия сметка с дебитна карта през KBC Mobile Bulgaria?

    KBC Mobile Bulgaria предлага възможност за дистанционно откриване на сметка с дебитна карта през меню Заяви > Заяви Сметка ОНЛАЙН.

    Как да активирам получаването на известия в KBC Mobile Bulgaria?

    Можете да активирате получаването на нотификации от мобилното приложение в меню Известия > Абонаменти като изберете
    +Нов абонамент.

    За какво мога да получавам известия?

    Може да се абонирате за получаване на различни видове известия – вноска за кредит, постъпила сума по сметка, валутни курсове, ново задължение към създаден абонамент за плащане на битови сметки, отказано плащане на битова сметка или успешно платено задължение по битови сметки.

    На кое устройство могат да се получават известията?

    Известията се изпращат към устройството, от което последно е осъществен достъпът до мобилното приложение. Няма как едно устройство да получава нотификациите за повече от един потребител.

    Каква информация съдържат известията?

    Известията на мобилното приложение само информират потребителя за настъпило събитие в неговия профил, те не съдържат конкретни суми или наличност по сметка. Информация за самото събитие може да се получи единствено след вход в мобилното приложение.

    Как да спра да получавам известия в мобилното приложение?

    Можете да изтриете или деактивирате временно създадения абонамент за известията в меню Известия > Абонаменти. Друга възможност е да забраните известията на приложението от настройките на мобилния телефон.

    Как да задам еПИН (статична парола) през KBC Mobile Bulgaria?

    Може да зададете своя еПин през мобилното приложение от меню Карти > еПИН. Той трябва да съдържа шест цифри, като и може да задавате нов по всяко време. След като попълните полета еПИН и Потвърди еПИН натиснете бутон Запази. Можете да задавате еПИН само за картите, на които вие сте картодържател.

    Какво представява "Бърз превод към телефонен номер"?

    Чрез тази услуга имате възможност да извършвате преводи към контактите в телефонния указател на мобилния телефон, клиенти на KBC Банк без необходимост от IBAN. За целта е нужно да имате активни права и зададено допълнително средство за сигурност, както и получателите също да са активирали услугата в мобилното приложение.

    Как мога да активирам "Бърз превод към телефонен номер"?

    Може да активирате от меню Моят профил > Бърз превод към телефонен номер, като предварително трябва да сте разрешили достъпа на приложението до телефонния указател.

    Какво съдържа меню Анализи?

    Меню Анализи предлага удобен поглед над месечните разходи. Отчита изходящи движения по сметките в различни категории според типа търговец. Анализите се генерират в края на всеки календарен месец.

    Как мога да създам абонамент за плащане на битови сметки?

    В KBC Mobile Bulgaria можете лесно да активирате абонамент за плащане на битови сметки. В меню Битови > Абонаменти > + Нов абонамент. Имате възможност за избор на доставчик и начин на плащане. Нужен е абонатен номер за услугата, която желаете да заплатите.

    Как мога да блокирам временно картата си?

    През меню Карти имате възможност да изключите картата си, като по този начин временно тя остава блокирана. Може да активирате картата си, след като я отключите от меню Карти

    Как мога да променя лимитите по картата си?

    Лесно и удобно можете да промените лимита на карта, като използвате бутона в меню Карти > Лимити > Промяна. Заявката е достъпна и в меню Заявки > Промяна на операционни лимити. За да може да изпратите заявката е необходимо да имате регистрирано допълнително средство за сигурност и SMS/E-mail известяване за транзакции (при високи или индивидуални лимити). 

    Как мога да обменя точки по програма за лояност към кредитна карта?

    Имате възможност за обмяна на точки по програма Лоялност за кредитни карти в меню Карти > Информация > Обмени. Балансът на натрупаните точки се актуализира след края на всеки отчетен период. 

    От къде мога да си сваля служебна бележка с IBAN?

    При необходмост от служебна бележка можете лесно да изтеглите данни за сметка през мобилното приложение в меню Продукти > Детайли > бутон Изтегли (в поле информация за IBAN).

    Електронни услуги

    Нареждай преводи, управлявай твоите карти, депозити и инвестиционни продукти и получавай актуална информация по всяко време с KBC Online Bulgaria.

    KBC Online Bulgaria

    Твоята банка е навсякъде с теб с мобилното приложение KBC Mobile Bulgaria. Следиш разходите си с меню Анализи, правиш превод през телефона си и плащаш битовите си сметки.

    KBC Mobile Bulgaria

    DigiPay е безплатно приложение, в което добавяш своите дебитни и кредитни карти. С DigiPay плащаш и теглиш безконтактно директно с телефона си.

    Дигитален портфейл DigiPay

    Добре дошли на нашия сайт.

    Моля, изберете вашия профил:

    Добре дошли на нашия сайт.